Undgå tab på debitoer

12. jun 2018

Tjek din kunde

Fakturagrundlaget skal være i orden fra start – tjek din kunde, det betaler sig!

  • Få altid oplyst et cvr nr.  / cpr.nr.
  • Tjek om cvr nr. stemmer overens med firmanavn. Brug www.cvr.dk
  • Selskabsform: ApS, A/S, I/S – få påført att: direktør
  • Brug www.BIQ.dk
  • Ved enkeltmandsvirksomheder: Påføres v/ personnavn
  • Tjek om selskabet er ophørt, under konkurs m.m
  • Tag et økonomitjek i RKI – Debitorregistret
  • Kreditrapporter kan hjælpe med at give en risikoprofil af den kunde du ønsker at handle med
  • Få altid oplyst telefon nr. og email

 

Begræns indsigelser og lær af dem

Sager med indsigelser er normalt omkostningstunge. Derfor er det vigtigt at begrænse dette udfald bedst og hurtigst muligt.

  • Sørg for at fakturagrundlaget har den rette juridiske enhed. Se del I ”Tjek din kunde”
  • Have helt klare generelle betingelser som jeres kunder får udleveret evt. bag på ordren eller fakturaen
  • Hurtig aktion omkring mangelfuldt levering eller fejl i varen
  • Lær af tidligere indsigelser I tidligere har haft. Er der en rød tråd som kan optimeres
  • Alle indsigelser skal så hvidt muligt ske skriftligt fra debitor
  • Besvar debitors indsigelse skriftligt
  • Understøt med beviser (kopi af faktura, generelle betingelser m.m.)
  • Få hurtig rettet op på mangelfuld levering, fejl m.m
  • Log jeres indsigelser i kundesystemet
  • Underret altid jeres eksterne inkassopartner om sager med indsigelse

Har du brug for rådgivning til gennemgang af jeres interne processer, så står vi parat til at hjælpe jeres virksomhed.

Ønsker du mere information så kontakt os gerne i dag

Benyt venligst kontaktformularen, hvis du ønsker at komme i kontakt med os og høre mere om, hvordan Inkasso Mægleren ApS kan hjælpe din virksomhed.

Vi kontakter dig hurtigst muligt og det er naturligvis helt uforpligtende.

Inkasso Mægleren ApS

Egevangen 3 F
2980  Kokkedal
CVR nr. 39498529

Telefoniske henvendelser:

Kundeservice: +45 4920 0050
Salg: +45 4010 6469